joi, 30 iunie 2016

Programul meu de curatenie



           

           Pentru ca am vrut sa scap de stresul curateniei  generale,am inceput sa caut diferite idei  si reguli de organizare/ mentinere a acesteia.Avand in vedere faptul ca  utilizam zilnic toate incaperile  din casa si asta necesita mereu treaba,o vreme aveam impresia ca nu mi se potriveste niciun   program,nicio idee.
       Ei si daca tot am citit si recitit la Irina,Laura ,Ama,Fly Lady, reguli feng shui,am ajuns si eu la niste concluzii,
mi-am realizat un plan de curatenie  pe care il urmez de cateva saptamani si dupa parerea mea zic ca mi se potriveste perfect.
        Cum ?
        In primul rand am ascultat sfaturile lui  Fly Lady  in legatura cu organizarea casei pe zone,astfel ca  mi-am impartit si eu casa in patru zone:

         Zona 1:Bucataria si camara
         Zona 2:Living
         Zona 3:Dormitoare,terase,holul de sus
         Zona 4:Bai
         Alte zone:garaj,poduri,scularie.etc.
     
   Impartirea fiind facuta,am inceput sa ma ocup amanuntit in fiecare saptamana de cate o zona a casei ,astfel ca in fiecare zi sau aproape in fiecare zi,pe langa rutina zilnica,mai fac si cateva lucruri in zona saptamanii,iar la sfarsit de saptamana acel loc devine mai curat,mai stralucitor.De ce am zis aproape in fiecare zi?Sunt zile in care suntem foarte ocupati cu muncile de la stupina sau alte cele pe langa casa,ei atunci nu ma pot ocupa de acea zona,dar recuperez in zilele urmatoare,important este sa nu treaca saptamana fara ca eu sa nu fi facut curatenie detaliata in locul cu pricina.
Pentru fiecare zona a casei mi-am stabilit cateva sarcini personalizate :zilnice,saptamanale si lunare pe care le voi detalia in  urmatoarele postari.
   Deoarce mi-am stabilit cateva reguli ale casei,nu este nevoie sa mai aplic si alte idei pe care le spune Fly Lady legate de debarasare sau curatenie in toata casa timp de 15 minute,e musai sa fac tot ce trebuie in fiecare parte a casei pentru a arata casa curata,nu pot sa sterg praful doar in living sau parchetul doar in dormitoare,peste tot e praf ,peste tot trebuie facut,deci stersul prafului ,maturat/aspirat,sters parchet sunt facute zilnic sau la doua zile si asta imi ia cam o ora si jumatate.


      Ce am observat?
      - am depus efort minim
      -in casa predomina mereu ordinea
      -am scapat de stres
       -nu este nevoie sa insist in unele locuri
      -am timp liber mai mult
       -nu voi face curatenie generala;

       



6 comentarii:

  1. Foarte utile aceste postari. O sa le studiez indeaproape.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc,cam asa este si la noi,mai ales ca stam destul de aproape de drum,dar e clar ca daca nu lasi sa se adune,curatenia se face mult mai rapid si fara osteneala.

    RăspundețiȘtergere
  3. Oho, ce mamica harnicuta avem aici!

    RăspundețiȘtergere
  4. O oră jumate zilnic sau la două zile nu ți se pare prea mult numai pentru curățenie?

    RăspundețiȘtergere
  5. Ba,da e mult,dar nu am avut ce sa fac,acum am mai redus din timp pentru ca am si un ajutor,fiica mea:).

    RăspundețiȘtergere

Lasa-mi un gand sau o parere !
Iti doresc pace, iubire, bucurie si binecuvantare!